سنسورهای القایی سخت سرعت چرخش تیغه های توربین های بادی را اندازه گیری می نمایند

سنسورهای القایی سخت سرعت چرخش تیغه های توربین های بادی را اندازه گیری می نمایند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در انرژی و محیط زیست تاریخ انتشار : شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 972 نظر : 0

توربین های بادی مدرن، در محیط های دور دست و بسیار سخت به طور مداوم کار می کنند. قابلیت اطمینان فوق العاده بالا بخاطر محدود بودن تعمیر و نگهداری بسیار مهم است. سرعت چرخش توربین یکی از پارامترهای مهم کاری است و تولید کنندگان نیازمند سیستم های سنسوری قوی هستند که دقت را در زمان واقعی ارائه دهند. سیستم های قوی حس کننده حضور، شرایط سخت را تحمل می کنند چه نزدیک به ساحل و چه دور از ساحل، در حالیکه دقت و قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.


مزایا برای مشتری


- سیستم سنسوری ساده کارایی بدون تماس را ارائه می دهد

- سازه قوی در مقابل ورود آب و خوردگی مقاوم است

- قابلیت اطمینان بالا در محیط سخت و دور



مزایای خاص محصول


- بدنه یک تکه AISI 304(V2A) فولاد ضد زنگ

- فناوری ASIC قابلیت اطمینان فوق العاده را تضمین می کند

- 10 میلی متر محدوده حسی در سنسوری کوچک

- مقاومت عالی در برابر شرایط بسیار سخت



کاربرد برای مشتری


تولید کننده توربین های بادی پشتیبانی مهندسی برای سیستم های نصب شده در سر تا سر جهان فراهم می نماید. خدمات رسانی میدانی این شرکت توسط نظارت از راه دور 24 ساعته پشتیبانی می گردد، که تشخیص مشکلات را قبل از وقوع ممکن می سازد. با توجه به موقعیت دور از دسترس اغلب میدان های بادی، نظارت بر سیستم ها بادی باید به طور فوق العاده ایی بالا باشد، چون سر زدن حضوری به سایت زیاد نیست. 

سرعت چرخش توربین یک پارامتر کلیدی عملیاتی است، و شرکت نیازمند سیستم سنسوری قوی است که اطلاعات دقیق به موقع فراهم نماید. فناوری سنتی کد کننده چرخشی به خاطر این که سنسورها تحمل در معرض طولانی مدت محیط بیرون که اغلب نمکی است را ندارند نامناسب است. به علاوه، سرعت های چرخش توربین به طور نسبی پایین هستند، و نیازمند کد کننده های پیچیده مکانیکی هستند. 

این شرکت نیازمند یک سیستم بدون تماس ساده است که یک کارایی نصب و فراموش سپاری با فواصل تعمیر و نگهداری طولانی مدت باشد. سنسورها باید از لحاظ مکانیکی قوی باشند و باید شرایط سخت طولانی مدت شامل آب دریا را تحمل کنند. یک رابط کاربری استاندارد صنعتی برای اجتناب از نیاز به سیستم های خاص کنترلی مناسب است. 



راه حل برای مشتری


سنسورهای القائی سخت ایناکس کامل از خانواده سخت کنترینکس برای این کار ایده آل هستند. بسیار مطمئن و با رتبه بندی IP78 یا IP69K این دستگاه ها یک جایگزین مقرون به صرفه برای فناوری کد کننده سنتی هستند. بدنه یک تکه با قطر M18 – AISI 304 (V2A) با جنس فولاد ضد زنگ و لوازم الکترونیکی وکیوم شده این وسیله را برای محیط های خشن مناسب می سازد، و همچنین فاصله حسی 10 میلی متری کارکرد بدون تماس را ایجاد می نماید. 

یک سنسور بر روی سر هر توربین، کنار حلقه نصبی تیغه ها وصل می شود. همچنان که تیغه ها می چرخند، حلقه نصبی هم می چرخد، و سنسورها حضور هر پیچ نصبی را وقتی از کنار سطح حس کننده عبور می کند تشخیص می دهد. فاصله زاویه ایی پیچ ها امری شناخته شده است. اندازه گیری زمان بین سیگنال بعدی محاسبه سرعت چرخش تیغه ها را ممکن می سازد. 

سنسور با یک رابط کاربری PNP استاندارد صنعتیِ باز برپا می شود، و ارتباط با سیستم کنترل توربین توسط ارتباط دهنده M12 انتگرالی و کابل غلافی PUR انجام می شود. این قابلیت باعث برداشتن و جابجایی آسان در طی تعمیر و نگهداری روتین می شود. سنسور در مقابل خوردگی و ورود آب مقاوم است. قابلیت اطمینان آن عالی است. سنسورهای القائی کنترینکس راه حل مقرون به صرفه برای یک سیستم نصب  و فراموش سپاری ساده ارائه می دهد. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS