سنسور القایی مینیاتوری به دقت موقعیت اسپیندل پرسرعت را تشخیص می دهد

سنسور القایی مینیاتوری به دقت موقعیت اسپیندل پرسرعت را تشخیص می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در ماشین آلات صنعتی تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 404 نظر : 0

مراکز فرز کاری پرسرعت اغلب از تعویض کنندگان ابزار پر سرعت کمک می گیرند تا تولید را به حداکثر برسانند. یک شرکت سوئیسی تولید کننده موتور از تکنولوژی سنسور برای تشخیص موقعیت یکی از اسپیندل های اصلی ماشینش قبل از آغاز مرحله تعویض ابزار استفاده می کند. سنسورهای القائی مینیاتوری کنترینکس موقعیت دیسک شکاف دار را بر روی شفت موتور با تکرر بالا و دقت موقعیتی بالاتر از 0.01 میلی متر تشخیص می دهند.


مزایا برای مشتری


- عملکرد سنسوری بسیار دقیق و مکرر در محیطی بسیار سخت و خشن

- سنسور مینیاتوری جاساز شونده با حداقل تاثیر بر دینامیک ماشین ها

- کارکرد نصب و فراموش سپاری با مقاومت عالی در برابر شک و لرزش

- راه حلی بسیار قابل اطمینان و مقرون بصرفه



مزایای خاص دستگاه


- سبک، به همراه مهروموم انحصاری

- سازه فولاد ضد زنگ با درجه V2A/AISI 303 به همراه لوازم الکترونیکی وکیوم شده

- بهترین فاصله حسی: 0.8 میلی متر



کاربرد برای مشتری


مراکز فرزکاری نوین چند عملیات برش فلز را در یک ایستگاه انجام می دهند، و اغلب از ابزار جداگانه برای هر عملیات استفاده می کنند. زمان تعویض ابزار بی حاصل است، و بهره وری و عملکرد ماشین را پایین می آورد. خودکار سازی تعویض ابزار، زمان از دست رفته را به حداقل می رساند اما اندازه گیری دقیق موقعیت اسپیندل اصلی برای جلوگیری از ایجاد آسیب مورد نیاز است. 

بعد از تکمیل یک عملیات، اسپیندل اصلی ماشین خاموشی می شود. فقط وقتی به موقعیت صفر می رسد –نقطه ایی که ابزار به طور کامل رها می شود- مرحله تعویض ابزار آغاز می شود. تشخیص قابل اطمینان موقعیت صفر نیازمند دقت و تکرر بالا در حس کردن موقعیت یک شفتی که تا قبل از این در حال چرخش با سرعت 14000 rpm بوده است بسیار مورد نیاز است. 

سنسور مینیاتوری، که قابلیت ایستادگی در برابر شک های مکانیکی، لرزش های شدید و محیط روغنی را دارد باید موقعیت دیسک شکاف دار که بر روی شفت موتور نصب است را تشخیص دهد. دقت زاویه ایی مورد نیاز با دقت موقعیتی بیشتر از 0.01 میلی متر تفسیر می شود. 



راه حل برای مشتری


سنسورهای القایی کنترینکس برای اطمینان طولانی مدت و استفاده مکرر در شرایط سخت طراحی شده اند، و سنسورهای سبک از خانواده مینیاتوری برای این کاربرد مناسب هستند. با استفاده از فولاد ضد زنگ V2A/AISI 303  و سطح حسی PPEو مهروموم انحصاری کابل های ورودی، این سنسورهای با قطر M5 جاساز شونده حداقل فضا را اشغال می کنند. 

دیسک مرکزی بر روی محفظه رمزگذار چرخشی نصب شده که آن هم بر روی شفت موتور قرار داده شده است. سنسور 25 میلی متری به طور مستقیم در دیوار محفظه جاسازی می شود و فاصله حس گری 0.8 میلی متری آن هرگونه خطر برخورد تصادفی با دیسک را حذف می نماید. سنسورها توسط رابط کاربری PNP استاندارد صنعتی نرمال بازشو پیکربندی می شوند، که به سیستم کنترل مشتری از طریق یک کابل غلافی مقاوم در برابر روغن PUR متصل می شود. 

وسایل الکترونیکی وکیوم شده مقاومت عالی در برابر شک و لرزش را تضمین می کنند و هیچ محافظت اضافی الکتریکی و مکانیکی نیاز نیست. عملیات نصب و فراموش سپاری تعمیر و نگهداری را به حداقل می رساند، و بر شکنندگی مکانیکی تکنولوژی رمزگذار حس گر نوری فائق می آید.

با اطمینان و تکرار بالا، در کنار دقت بالاتر از 0.01 میلی متری که مورد نیاز است، سنسور، موقعیت دیسک مرکزی را تشخیص می دهد. سنسورهای القائی مینیاتوری کنترینکس راه حلی موثر و مقرون به صرفه ارائه می دهند. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS