سنسورهای القایی فشار بالا را در حین نظارت بر سرعت چرخ های ماشین های مسابقه تحمل می کنند

سنسورهای القایی فشار بالا را در حین نظارت بر سرعت چرخ های ماشین های مسابقه تحمل می کنند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع خودرو تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 391 نظر : 0

در یک مسابقه بین المللی طراحی ماشین مسابقه (دانشجویان فرمول 1 آلمان) یک تیم دانشجویی از سنسورهای القایی برای نظارت بر سرعت چرخ ها استفاده می کنند و مقاوم اول را نه تنها برای طراحی مهندسی به دست می آورند، بلکه جایزه برتر در دسته "خلاقانه ترین استفاده از وسایل الکترونیکی" بدست می آورند. این سنسورهای کوچک فشار بار خارق العاده ایی را تحمل می کنند و به بالا بردن قابلیت اطمینان دیگر وسایل الکترونیکی کمک می کنند.


مزایا برای مشتری


- کمک به کارکرد قابل اطمینان وسایل الکترونیکی

- قابل اطمینان بالا تحت فشارها، شک ها و دمای بالا



مزایای خاص دستگاه


- اندازه کوچک

- ارائه سیگنال مستقیم و دیجیتال

- قوی و مقاوم در برابر خوردگی

- فرکانس سوویچ کردن بسیار بالا



کاربرد برای مشتری


مسابقه "دانشجویان فرمول 1" قصد دارد تا به مهندسین نوظهور تجربه عملی بزرگی در حوزه کار تیمی و مدیریت هزینه و پروژه بدهد. به تیم های شرکت کننده این وظیفه داده شده است که یک خودرو مخصوص مسابقات فرمول 1 برای یک مشتری خیالی طراحی کنند و بسازند. 

مدل مفهومی وسایل الکترونیکی تیم شامل واحد های کنترل برای موتور و قفل دیفرانسیل و فرمان چند کاره می شود و همه این ها توسط یک سیستم اتوبوسی CAN به هم مرتبط شده است. برای کنترل دیفرانسیل، نظارت بر کشش و نمایش سرعت خودرو، سرعت چرخشی چرخ ها باید تشخیص داده شود. تیم این کار را با نصب سنسورهای القائی بر روی چرخ دنده چهار چرخ انجام می شود. 

با 4 سانتی متر فضایی که به سختی در قسمت حمل کننده چرخ برای یکپارچگی سنسور و کابل آن در اختیار قرار داده شده است، اندازه سنسور بسیار مهم است. به علاوه، وقتی ساختار یکپارچه سخت و محکم فیبر کربن می لرزد، همه قطعات ناچار به لرزش شدید می افتند. سنسورها در نهایت تحمل خود در معرض فشار دائمی  20 G قرار می گیرند. سنسورهای انتخابی باید بنابراین فشارهای شدید، شک ها و دمای بسیار بالای دائمی را تحمل کنند. سنسورهای معمول که در بازار ارائه می شوند مخصوصا آنهایی که برای مسابقه ساخته شده اند به صورت قابل اطمینانی عمل نکرده اند.



راه حل برای مشتری


سنسورهای القایی نوع DW-AD-403-M5 برای چنین شرایط سختی مناسب هستند. این سنسورهای سری کلاسیک (محدوده فشار زیاد) محفظه فولاد ضد زنگ دارند که سخت جانی و محافظت در برابر خوردگی را تضمین می کنند. با سایز M5، آن ها برای نصب در فضای محدود داخل چرخ ایده آل هستند. وزن کم آن در مقابل آنهایی که قبلا استفاده می شده است از مزایای دیگر آن است. 

ارائه سیگنال مستقیم دیجیتال، فرآیندی را که برای سیگنال های آنالوگ بوده است را حذف می کند. سیگنال های دیجیتال در ماژول های ورود اطلاعات جداگانه ارزیابی می شوند. سیستم اتوبوسی پرسرعت CAN سیگنال  ها را برای وسایل الکترونیکی کنترل فرمان برای تبدیل به نشانگر سرعت و سیستم مدیریت موتور برای عملیات کنترل کشش فراهم می کند. 

ویژگی های فنی سنسور، مانند محدوده حسی، محدوده دما و فرکانس بالای سوویچ کردن به قابلیت اطمینان مفهوم الکترونیکی کمک می کند. اثبات این موضوع موفقیت تیم است، بردن مقاوم اول طراحی مهندسی و جایزه برتر در طبقه بندی: "خلاقانه ترین استفاده از وسایل الکترونیکی".


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS