سنسورهای نوری فوتوالکتریک مدل C23 کنترینکس بسته بندی مواد غذایی در مقدار بالا را تحت کنترل قرار می دهد

سنسورهای نوری فوتوالکتریک مدل C23 کنترینکس بسته بندی مواد غذایی در مقدار بالا را تحت کنترل قرار می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع بسته بندی تاریخ انتشار : یکشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 644 نظر : 0

سنسورهای فوتوالکتریک C23 چند منظوره از تولید کننده سوئیسی کنترینکس نقش حیاتی در مدیریت عملیات بسته بندی مواد غذایی در مقدار بالا ایفا می نماید. تولید کننده ها بر این وسایل با کارایی بالا برای مدیریت میزان قابل توجهی از کنترل مراحل فرآیند بسته بندی تکیه می کنند تا زمان کاری حداکثری را تضمین کنند. 

سری C23 با پرتکل ارتباطی سریالی نقطه به نقطه استاندارد IO-Link بدون هزینه اضافی در دسترس است و مزایای ارتباط دیجیتال بدون نیاز به کابل کشی خاصی را ارائه می دهد.



مزایا برای مشتری


- توانایی بالا در کنترل و نظارت 

- برپاسازی آسان و سریع

- کاهش هزینه های باربری و بازرسی 

- زمان از کارافتادگی کم



مزایای خاص محصول


- بهترین محدوده حس کنندگی در نوع خود

- لوازم اپتیکی خاص برای حذف رنگ پیش زمینه

- تشخیص دقیق اشیا کوچک و سریع

- نصب IO-Link بر روی تمام سنسورهای PNP



کاربرد برای مشتری


کارخانه های امروزی به میزان بالایی خودکار هستند و از سنسورهای مختلفی برای مدیریت کنترل استفاده می کنند. عملیات های بسته بندی مواد غذایی با چندین مرحله جدا از هم معمول هستند که هر کدام مسئله جداگانه ایی برای حل کردن دارند. مدیریت کارخانه 100 درصد زمان کاری را انتظار دارد و در مسائل مربوط به قبل از ارسال محصول سرمایه گذاری می کند چون در غیر این صورت نتیجه توقف خط تولید یا ارسال محصولات معیوب به دست مشتری می شود. خود پروسه بسته بندی در طول سالیان تغییر نکرده است؛ محصولات توسط حمل کننده انتقال داده می شوند و برای مهرموم و پلاستیک کشی و بسته بندی ثانویه و لیبل زنی قبل از رسیدن به مرحله ارسال به قسمت های مختلف برده می شوند. در هر مرحله، چک کردن های روی خط تضمین می کند که آیتم در آن مرحله حضور دارد، تضمین می نماید که جهت دهی آن درست است و بسته بندی و لیبل زدن آن به صورت ایمن و صحیح انجام شده است. به علاوه، جاییکه چند حمل کننده یک عملیات را تغذیه می کنند، سیستم کنترل می تواند سرعت حمل کننده های جدا را برای حفظ جریان دائمی تنظیم کند. 



راه حل برای مشتری


سنسورهای فوتوالکتریک مکعبی مینیاتوری سری C23 کنترینکس به این نیازها به طور کامل پاسخ می دهند. این سنسورها برای برطرف کردن نیاز محدوده وسیعی از صنایع و کاربردها توسعه یافته اند، این سنسورهای فوق العاده در انواع انتشار دهنده، حذف کننده رنگ پیش زمینه، بازتاب دهنده یکپارچه و پرتویی با محدوده های قابل تنظیم موجود هستند. سنسورهای حذف رنگ پیش زمینه مدل C23 از چراغ های LED که تشخیص دقیق اشیا کوچک را بدون نیاز به فناوری لیزر امکان پذیر می کنند استفاده می نمایند. ارتباط در طول کارخانه نیاز الزامی دیگر برای تولید کنندگان است و سری C23 آن ها را دلسرد نمی کند. تمامی رنج های این سری از PNP استاندارد صنعتی یا NPN 3 سیمی یا 4 سیمی استفاده می کنند. IO-Link که یک پروتکل ارتباط سریالی نقطه به نقطه استاندارد برای سنسورها و فعال کننده ها است بر روی همه دستگاه های PNP بدون هزینه اضافی فعال است و مزیت ارتباط دیجیتالی را بدون نیاز به کابل کشی خاصی ارائه می دهد. حس کنندگی حضور و جهت دهی محصول، کاری روتین در حمل کننده ها برای سری انتشاری C23 و سنسورهای حذف نور پیش زمینه است که بسته به مواد و رنگ آیتم های مورد تشخیص می باشد. در هر نقطه از تشخیص، یک دستگاه فوتوالکتریک یا حضور و موجودیت را تشخیص می دهد یا جهت گیری یک آیتم را وقتی عبور می کند تایید می نماید، و به طور انتخابی ممکن است به عنوان یک شمارنده (کانتر) برای محاسبه نرخ ها وقتی مازاد بر 1000 آیتم در دقیقه باشند استفاده شود. مشترک با تمام سری C23 این سنسورها از محفظه استاندارد صنعتی ABS 20mmx30mmx10mm با گزینه اتصال دهنده انتگرالی M8 یا یک کابل غلافی PVC 2 متری که به طور اختصاصی مهرموم شده استفاده می کنند. لوازم اپتیکی مخصوص ویژگی سیاه و سفید پیش زمینه برای حس کردن اهداف سیاه و خاکستری بر علیه پیش زمینه های رنگی یا بازتابنده ارائه می دهد. مشتری از فاصله 1500 میلی متری عملیاتی برای نوع انتشار و 300 میلی متری برای نوع حذف پیش زمینه استفاده می کند. بعد از مهرموم کردن یا پلاستیک کشیدن، محصولات ممکن است نیازمند بسته بندی ثانویه برای حفاظت بیشتر، جمع آوری یا نمایش در مغازه خرده فروشی باشد. معمولا سنسورهای بازتابنده یکپارچه سری C23 بر جریان آیتم های پلاستیک کشی شده و برده شده به منطقه تثبیت نظارت می کنند، و حضور هر آیتم را به طور صحیح تایید می کنند و هر آیتمی را که تایید نباشد از خط بیرون می کند. برای آیتم های کوچک تر، نظارت از بالا با استفاده از یک عدد سنسور انتشار جایگزین مناسبی است. در هر موردی، فرکانس سوویچ "عادی" 1.5 کیلوهرتز با استفاده از IO-Link تا 500 هرتز (حالت عادی) یا 5 کیلوهرتز (حالت سریع) بسته به نیازهای کاربردی برای هر کدام قابل تنظیم است. چک کردن آیتم های بسته بندی شده براساس ابعاد وظیفه دیگری برای سنسورهای انتشار و بازتابنده یکپارچه است. نصب شده در یک طرف یا بالای خط بسته بندی، و با استفاده از لوازم اپتیکی تنظیم شده برای فواصل اهداف از پیش مشخص شده، این وسایل که بسیار قابل اطمینان است کار تشخیص بسته بندی های معیوب یا بدشکل را انجام می دهد و مرحله رد کردن آیتم ها را آغاز می کند. نرخ بازده صدها بسته در دقیقه در کارخانه های شلوغ رایج و عادی است. 

پس از اینکه محصولات بسته بندی شدند، لیبل زده می شوند. در این مرحله، سنسور کنتراست KTS-4155 کنترینکس هم ترازی لیبل ها و وجود نشانه های مشخص لیبل را تشخیص می دهد. با استفاده از یک نقطه نوری بسیار باریک 1.5 میلی متر در 3.5 میلی متر تشخیص نشانه های پرینتی خیلی کوچک امکان پذیر می شود. به طور همزمان، انتخاب خودکار حذف کننده های دیود در 3 رنگ مختلف تشخیص قابل اطمینان برای حتی اختلافات کوچک در کنتراست ها بر روی سطوح چاپی را تضمین می کند. حالا که محصول برای خرده فروشی ها آماده شده است، آیتم ها به منطقه آخر بسته بندی برده می شود. مواد بسته بندی مورد نظر، شامل سینی های شرینک یا کارتون ها، هر کدام شامل چندین بسته می شوند، که برای حمل به شبکه توزیع آماده هستند. یکی از وظایف دیگر برای سری 23 تشخیص و شمارش بسته های پایانی وقتی به منطقه ارسال می رسند می باشد. اینجا، سنسور مدل C23 بهترین انتخاب است، با فاصله حسی تا 30 میلی متر و هم ترازی انتگرال به نصب آسان کمک می کند. سری C23 کنترینکس سنسورهای فوتوالکتریک با قابلیت ارتباط از راه دور با سیستم کنترل کارخانه ایی را دارد که این به خاطر وجود پروتکل IO-Link برای تمامی دستگاه PNP است. در یک کارخانه فرآوری معمولی قابل انعطاف، هر خط بسته بندی انواع مختلف محصول را در طول روز انتقال می دهد. سنسورهای IO-Link که برای انطباق آسان  طراحی شده اند، با تمامی ورژن های IO-Link سازگار است، و امکان برپاسازی و تشخیص مشکل به صورت مرکزی را می دهند. سری C23 اجازه تنظیم حالت سنسور را از راه دور می دهد. کارهای کمی وجود داردکه این سنسور توانایی انجام آن به صورت مرکزی و دیکته شده توسط برنامه تولید را نداشته باشد. در طی یک تغییر – برای مثال، از آیتم های با رنگ روشن به بسته بندی های با رنگ تیره – میزان دخالت دست به صورت حداقلی می باشد.  پارامترهای سنسور می تواند از طریق IO-Link با استفاده از مقادیر از پیش مشخص شده باز نویسی شود و زمان از کارافتادگی را به حداقل برساند. تنظیم حساسیت از راه دور و پیکربندی خروجی از ویژگی های استاندارد پروتکل IO-Link است، و همچنین دانلود مقادیر پارامترها برای هر تعداد از سنسورها در سیستم امکان پذیر است. جاییکه سنسورهای پرتوئی به صورت نزدیک به هم کار می کنند –همانطور که برای نقاط تشخیص متوالی این گونه است- مرحله حذف LED می تواند با استفاده از IO-Link برای یکی از چندین الگوهای از پیش مشخص شده پالس های نوری انجام شود تا از برخوردها و فعل و انفعالات ناخواسته جلوگیری کند. نقاط مختلف عملیات براساس پیکربندی سیستم به کار می افتند. این ها شامل حالت تشخیص و اخطارهای ثبات، اخطار محدودیت تنظیمات LED، کمی ولتاژ، دمای بالا و تشخیص مدار کوتاه می شود. سنسورها به صورت اضافی اطلاعات دمای اصلی و حداکثری را در زمان واقعی انتقال می دهند. سری C23 کنترینکس راه حلی چند منظوره، مقرون به صرفه و بسیار قابل اطمینان برای تولیدکنندگان در بخش غذا و نوشیدنی است. کنترینکس پشتیبانی تجاری و فنی را ازطریق شبکه وسیع بین المللی تامین می کند تا تضمین کند هر مشتری دسترسی به دانش تخصصی کالا و تجربه کاربردی مستقیم داشته باشد. گزینه بدون هزینه پروتکل استاندارد صنعتی IO-Link بهترین اجرا را به همراه استفاده بسیار آسان در سخت ترین شرایط را ارائه می دهد.


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS