سنسورهای القایی درجه غذایی کنترینکس در مقابل تمیزکاری با فشار بالا آب مقاوم هستند

سنسورهای القایی درجه غذایی کنترینکس در مقابل تمیزکاری با فشار بالا آب مقاوم هستند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع بسته بندی تاریخ انتشار : شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 451 نظر : 0

سنسور های القایی شسته شونده درجه غذایی از تولید کننده سوئیسی کنترینکس کاملا با استانداردهای بهداشتی سخت گیرانه صنعت لبنیات سازگار هستند، و به ادامه دار بودن کار حداکثری در تمام ساعت شبانه روز مواد غذایی بر پایه شیر کمک می کنند. با رتبه بندی IP68/IP69K سنسورهای شسته شونده فولاد ضد زنگ کنترینکس در مقابل مواد شیمیایی تمیزکننده قوی و آب پاش های پرفشار مقاوم هستند، و راه حلی قوی برای محیط سخت کاری ارائه می دهند. سنسورهای درجه غذایی، با رابط کاربری IO-Link  وجود دارند که یک پروتکل سریالی استاندارد است، و ارتباط دیجیتالی در محیط شستشو را بدون هیچ هزینه اضافی انجام می دهند.


مزایا برای مشتری


- کاربری حداکثری از کارخانه در فرآیندهای بهداشتی

- بدون زمان بیکاری مربوط به سنسور

- ارتباط دیجیتالی بدون نیاز به کابل ویژه

- نظارت فرآیند ویژه و کنترل ظرفیت ها

-  راه اندازی آسان و سریع و پیکربندی مجدد



مزایای خاص محصول


- مقاوم در برابر خوردگی، سازگار با مواد غذایی

- محفظه با رتبه بندی IP78/69

- رابط کاربری IO-Link

- از نوع ایناکس کامل بسیار قوی (با بدنه فولاد ضد زنگ و آلومینیوم) با گواهی Ecolab



کاربرد برای مشتری


تمیزی در کارخانه های فرآوری غذا همه چیز است، و هیچ جای دیگر به اندازه صنعت لبنیات اینگونه نیست. یک نمونه آلودگی در طی فرآیند تولید می تواند باعث دور ریختن چندین دسته از مواد غذایی شیری شود – یا اگر تشخیص داده نشود موجب بیماری، ناخوشی یا مرگ در میان مصرف کنندگان غذاهای آلوده شود. تعجبی ندارد که برای متصدیان کارخانه های لبنیاتی، استانداردهای سخت بهداشتی از ضروریات است.  با توجه به بکارگیری حداکثری کارخانه، روش های تمیزکاری زمان گیر بسیار نامطلوب هستند. برای جلوگیری از زمان های توقف تولید طولانی در کارخانه جات فرآوری مواد غذایی از روش های تمیزکاری در محل (CIP) و سیستم های شستشو با فشار آب بالا استفاده می شود. لوازم تولیدی برای مناطق شسته شونده باید در مقابل هم مواد شیمیایی شستشو و فشار آب بالا مقاوم باشند. این نیازها به سنسورهای این مناطق هم مربوط می شود.



راه حل برای مشتری


سنسورهای القایی درجه غذایی خانواده شسته شونده کنترینکس به طور کامل به این نیازها پاسخ می دهد. دستگاه ها از هر دو سری کلاسیک 600 و سری 700 ایناکس (فولاد ضد زنگ) برای کار مداوم و قابلیت اطمینان بالا در شرایط سخت مناسب هستند. محفظه با رتبه IP68/IP69K ، تا 80 بار در مقابل فشار مقاوم است، و همچنین در برابر خوردگی مقاوم است و برای استفاده در صنعت غذا و نوشیدنی مناسب می باشد. حس گری حضور و تشخیص موقعیت لوازم یا مواد در هر مرحله نیازمند سنسورهایی است که هم دقیق و هم پاسخگو باشند. سنسورهای القائی شستشو شونده کنترینکس برای تمام این نیاز ها آماده هستند. با انتخاب محفظه فولادی ضد زنگ یک تکه AISI316L/V4A با قطر M12, M18 یا M30 و سطوح حسی (خانواده ایناکس کامل) یا قطر M12 و بدنه فولاد ضد زنگ AISI316L/V4A و PPS (پلی فنی لین سولفات) سطح حسی تایید شده از طرف FDA (از سری کلاسیک)، این سنسورهای جاساز شونده راه حلی قوی برای محیط های بسیار سخت ارائه می دهند. خروجی های استاندارد صنعتی PNP یا NPN با متصل کننده انتگرال M12 و کابل های    IP69K سازگاری با سیستم های کنونی کارخانه جات را تضمین می کند. کنترل جریان در طی تولید اکثر محصولات شیری، چه از شیر پاستوریزه و چه خام، تحت یکسری عملیات ها در مراحل اولیه تولید قرار می گیرند. در کنار این ها دو فرآیند تولید است که نیازمند سیستم های کنترل جریان دقیق و قابل اطمینان می باشد: حمل و نقل و CIP (تمیز کردن در محل). در هر کدام، سنسورهای درجه غذایی القائی شستشو شونده تضمین می کنند که ترتیبات اجرایی انجام شود. مهندسان اجرائی از لوله های مخصوص برای انتقال مواد غذایی مایع از یک مرحله به مرحله دیگر استفاده می کنند. معمولا، جریان مایع با استفاده از شیر فلکه مخصوص که با فعال کننده های الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی مجهز شده انتقال می یابد. بسته به نیاز پروسه، شیر فلکه های دو یا چند راهی اغلب از نوع چرخشی، شیر خام را از تانک های نگهدارنده به ایستگاه های فرآیند می آورند که درجه جریان و حدود حجمی را نگه می دارند. سنسورهای شستشو برای حس گری حضور- حس گری موقعیت فعال کننده شیر فلکه چرخشی یک وظیفه روتین برای سنسورهای القائی شستشو کلاسیک کنترینکس است. در این کار، سطوح حسی PPS، نیاز نیست که دمای شدید یا فشار بالا را تحمل کنند، و 2 میلی متر فاصله حسی این دستگاه ها که قطر M12 دارند برای استفاده در این عملیات مناسب است. این سنسورها به طور مستقیم با محدوده ایی از کنترل کننده های صنعتی ارتباط برقرار می کنند و در طول زمان بسیار با هزینه مناسب موقعیت فلکه کنترل را تایید می کنند. وقتی فرآوری هر وهله تمام شد همه لوله ها خالی می شوند و تمیزکاری داخل محل آغاز می شود. در بسیاری موارد، مدیران بر پانل های انتقال جریان برای اطمینان از جدا شدن تمیزکاری داخلی و جریان های فرآوری استفاده می کنند؛ یک پانل انتقال جریان، از منیفولد چند قسمتی که از قطع فیزیکی بین جریان براساس دستورات تولیدی استفاده می کند. 

ارتباط بین قسمت ها به صورت دستی با استفاده از لوله های U شکل توسط بازخورد موقعیتی که از سنسور القائی که بر پانل نصب شده انجام می شود. سنسورهای شستشوی ایناکس برای حس گری حضور – ارتباط دستی خطر برخورد مستقیم با قسمت ها را دارد. سنسورهای کنترینکس ایناکس مقاومت بالا در برابر شک های مکانیکی، در کنار فاصله حسی گسترده را ارائه می دهند. دستگاه ها با قطر M30 بر روی موقعیت های از پیش تعیین شده بر روی پانل قرار می گیرند، سنسورها حضور هر قسمت از لوله را تشخیص می دهند، و اتصال قسمت ها به طور صحیح را قبل از آغاز تمیز کاری داخلی تایید می کنند. این واحدها با محفظه های مقاوم در برابر خوردگی، فولاد ضد زنگ و یک فاصله 20 میلی متری حسی، در مقابل ضربه و برخوردهای ناگهانی و همچنین مواد تمیز کننده مقاوم هستند. نیاز به حس گری موقعیت دقیق این جا تمام نمی شود. جریان پایین رونده در تولید پنیر نرم به شدت به سنسورهای شستشوی قابل اطمینان برای کنترل موثر وابسته است. ساخت کشک یک پروسه پایه در تولید پنیر است. معمولا کشک پنیری نرم در خمره های فولاد ضد زنگ ساخته می شود جاییکه شیر با عامل کشک  مخلوط می شود و به آرامی گرما میبیند، و باعث جدا شدن کشک از آب پنیر می شود. چاقوهای خودکار کشک را در قسمت های صحیح می برند پس از آن خمره خم می شود تا اول آب پنیر و پس از آن کشک بیرون بریزد. خم کردن با دقت برای جلوگیری از خراب شدن کشک مهم است. خمره به آرامی بر روی یک میله خم می شود. سنسورهای القائی شستشو از خانواده ایناکس که بر یک طرف خمره نصب شده اند موقعیت دوربین را بر روی میله تشخیص می دهند، و درجه چرخش زاویه ایی را بر فواصل از قبل مشخص شده تایید می کند. 

این دستگاه ها با قطر M18 یک تکه ای فولاد ضد زنگ با فاصله حسی 10 میلی متر این نیاز را بکلی رفع می کنند. سنسورهای شستشوی ایناکس برای پر کردن و بسته بندی – بعدا در طی عملیات پر کردن و بسته بندی، تولید حجم بالای پنیر نرم به طور عظیمی بر حس گری موقعیت وابسته است. تشت های مهرموم شده پنیر از ایستگاه پر کردن بر روی یک خط حمل می شوند، سیلندرهای پنوماتیک، که در کنار هر حمل کننده نصب شده اند، چندین تشت را به قسمت بسته بندی برای آماده کردن برای لایه بندی می چرخانند. در این وضعیت، کنترل موقعیت دسته بسیار مهم است،  عدم توانایی در همگام کردن حرکات حمل کننده با سیلندر باعث خراب شدن محصولات و آسیب به وسایل می شود. دو سنسور شستشو از خانواده ایناکس کنترینکس در دیوار هر سیلندر جاسازی شده است، که حضور دسته را وقتی به محدوده مسیر خود می رسد حس می کند. این دستگاه های قوی فشار را تا 80 بار تحمل می کنند (1160 psi) و به صورت مطمئن و دقیق در حالیکه تحت فشارهای درون سیلندر است کار می کند. سنسورهای با رابط کاربری IO-Link – ارتباطات در سطح کارخانه یکی دیگر از نیازهای تولید کنندگان است. در نوامبر 2014 کنترینکس اعلام کرد همه سنسورها با فناوری اختراعی ASIC با رابط کاربری IO-Link ساخته می شوند. IO-Link، یک پروتکل نقطه به نقطه ارتباطی سریالی استاندارد برای تمام سنسورها و فعال کننده ها است، که بر روی همه خروجی های PNP بدون هزینه اضافی فعال هستند، و مزیت ارتباط دیجیتالی در محیط های شستشو بدون نیاز به کابل های خاص را دارا می باشند. در تولید لبنیات، فرآیند ها به طور مداوم انجام می شوند، با تشخیص های از راه دور تقریبا نیازی به دخالت دست نیست. بررسی یک دستگاه با IO-Link فعال، ID تولید کننده و ID محصول را باز می گرداند و اجازه می دهد بازرسی کنندگان سیستم به صورت از راه دور مشخص کنند سنسور مناسب در موقعیت مناسب قرار دارد. سنسورهای شستشوی کنترینکس مجهز به IO-Link یک تست از خود براساس تقاضا دارند که کارکرد بدون اشتباه را در تمام مدت تضمین می نماید. طراحان سیستم ها همچنین می توانند سیگنال خروجی را اصلاح کنند. به تاخیر انداختن پالس سوویچ کننده زمان رسیدن را بین یک سنسور و نقطه فعال شونده متناظر آن را همراهی می کند، در حالیکه کشش پالس تضمین می کند که دستگاه ها با زمان فعال شدن بالا به طور مطمئنی حتی با نرخ گذر بالای محصولات به راه می افتند. نهایتا، هر سنسور وضعیت خروجی که از کالیبراسیون اطلاعات کارخانه بدست می آید را فراهم می کند. اگر سیگنال خروجی از یک سنسور بیرون از محدوده ایی که با فاصله حسی بین 80 و 100 درصد ارزش عددی آن مطابقت داشته باشد نشان دهد، یک هشدار به صدا در می آید و نیاز به بررسی را اعلام می کند. برای مهندسان فرآیند با تقاضای ضرب الجل دار، آرامش خاطر مزیتی  با ارزش است. سنسور کنترینکس برای صنعت غذا – کنترینکس کلاسیک و سنسورهای شستشوی ایناکس یک راه حل قوی، مقرون به صرفه و بهداشتی برای تولید کنندگان غذا، نوشیدنی ها و دارویی چه در سطح محلی و چه چند ملیتی فراهم می کند. کنترینکس حمایت فنی و تجاری از طریق شبکه پخش بین المللی فراهم می نماید، تا این موضوع را بیمه نماید که هر مشتری به دانش تخصصی محصولات و تجربه مربوط دسترسی داشته باشد. سازه فولاد ضد زنگ و گزینه بدون هزینه IO-Linkتضمین می کند که بهترین اجرا در کنار اطمینان کامل در سخت ترین شرایط کنار هم قرار بگیرد. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS