سنسورهای القائی آنالوگ فاصله بین منبع اشعه ایکس و هدف را در کنترل کیفیت لوله بهینه سازی می کنند

سنسورهای القائی آنالوگ فاصله بین منبع اشعه ایکس و هدف را در کنترل کیفیت لوله بهینه سازی می کنند

نویسنده : admin جز دسته بندی : نمونه کاربرد سنسورها تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 2078 نظر : 0


خلاصه

یک شرکت آلمانی که در زمینه سیستم های اشعه ایکس برای ارزیابی جوش های جوشکاری در لوله فعالیت می کند. سیستم های اشعه ایکس اطلاعات جامعی برای تولیدکنندگان فراهم می کنند، کنترل دقیق فاصله بین منبع اشعه ایکس و سطح لوله برای کیفیت تصویری اطلاعات ضروری است.

مزایا برای مشتری

-        دقت

-        قابلیت اطمینان

-        مقرون به صرفه بودن

-        قوی بودن

مزایای خاص دستگاه

-        محدوده حسی تا 40 میلی متر

-        وضوح در محدوده میکرومتر

-        ثبات عالی دمایی

-        دقت تکرار خیلی خوب

-        شبه جاساز شونده، قوی با محفظه فلزی

-        خروجی های ولتاژی و جریانی

-        چندین نقطه سوویچ کنندگی فقط با یک دستگاه

کاربرد برای مشتری

سیستم اشعه ایکس جوش را در لوله ها با قطرهای 50 میلی متر تا 2 متر تست می کند. تولیدکنندگان لوله در سرتاسر جهان سیستم اشعه ایکس را درون خط تولید خود برای چک کردن لوله های استفاده شده برای انتقال نفت یا گاز از راه زمین یا دریا استفاده می کنند تا به طور کامل، برخلاف در معرض طولانی مدت و نوسانات دما و فشار بالا بودن غیر قابل نفوذ شوند. این کار فقط زمانی تضمین می شود که لوله ها از عیب های مواد و نقاط ضعیف عاری باشند، مانند پارگی در جوش ها و هوای گیر افتاده یا سرباره در فلز.

برای تست چنین عیب هایی، لوله های کامل شده وارد یک اتاق تست اشعه ایکس می شوند - یک پناهگاه محافظ در برابر اشعه ها که توسط کامپیوتر خارجی کنترل می شود. لوله اشعه ایکس دقیقا بالای لوله جوشکاری شده قرار می گیرد در حالیکه پانل مسطح قسمت مقابل سیستم را شکل می دهد. پانل های مسطح داخل یک لوله بزرگ یا زیر یک لوله کوچک قرار می گیرند. قرار گرفتن دقیق لوله، پانل مسطح و منبع اشعه ایکس برای بدست آوردن نتایج تستی بهینه ضروری است.

برای مشتری های سرتاسر جهان، تولیدکننده های این سیستم اشعه ایکس نیازمند سنسورهای فوق العاده قابل اطمینان هستند که کارکرد فوق العاده حساس خود را سال های سال انجام می دهند.

راه حل برای مشتری

یک سنسور القائی از خانواده فاصله زیاد، محدوده خروجی آنالوگ (سری 509) برای در موقعیت قرار دادن و اندازه گیری نیاز های این کاربرد مناسب است. برخلاف سنسورهای دیجیتال، که فقط مقدار مطلقی را تامین می کند، این سنسور تمامی مراحل حرکت را ضبط می کند. بدون هیچ دیجیتال سازی، وضوح عالی دارد (در محدوده میکرومتر) و مخصوصا برای اندازه گیری فاصله ها و زوایا، تشخیص حرکات و کنترل طی مسافت ها مناسب است. سنسورها طوری در موقعیت قرار می گیرند که هر دو حمل کننده لوله (که ارائه دهنده نقطه صفر سیستم است و بنابراین برای اجرای صحیح تعیین کننده است) و فاصله بین منبع اشعه ایکس و سطح لوله را اندازه گیری کنند (حیاتی برای کیفیت نتایج اشعه ایکس).

سنسورهای آنالوگ یک مرحله حرکت را به عنوان ولتاژ یا جریان مداوم سیگنال آنالوگ ایجاد می کنند. این سیگنال تغییر می کند همچنان که فاصله بین عنصر محرک و سطح حسی تغییر می کند.

با فناوری کاندیست، این سنسورهای با عملکرد بالا محدوده 0 تا 40 میلی متری دارند (250% بیشتر از استاندارد بازار) و انعطاف پذیری لازم را برای تست لوله های مختلف ارائه می دهند. 

خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS