فایبر اپتیک سنسور کابل های ترمز دستی معیوب را تشخیص می دهد

فایبر اپتیک سنسور کابل های ترمز دستی معیوب را تشخیص می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع خودرو تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 440 نظر : 0

در طول ساخت کابل ترمز دستی خودرو چند رشته سیم استیل به هم پیچیده شده و یک کابل تکی شکل می دهند. بعد از آن کابل بدون محافظت و اندازه زیاد به مرحله بعدی می رود. بعضی اوقات کابل می شکند، و ایمنی و قطعات را به خطر می اندازد. با این حال که مسیر دقیق کابل غیرقابل پیش بینی است، یک سنسور فایبر اپتیک چند پرتویی حضور کابل را تشخیص می دهد و اگر خراب باشد فرآیند را متوقف می کند. 


مزایا برای مشتری

- تشخیص سریع و مطمئن اهداف متحرک و سریع با مسیری نامنظم

- حذف زمان خرابی بخاطر کابل های آسیب دیده

- راه حلی مقرون به صرفه برای مشکلی هزینه بر



مزایای خاص محصول

- سیستم سوویچ با فرکانس تا 4000 هرتز

- تشخیص فوق العاده بر روی پوششی به ابعاد 90 میلی متر در 20 میلی متر

- تشخیص دهنده انتشار با نصبی آسان و کارکرد teach in



کارکرد برای مشتری 


در طی تولید کابل ترمز دستی در یک کارخانه پرتغالی، رشته های استیل به هم پیچیده می شوند، و یک کابل تکی با قطر 3 میلی متر شکل می دهند. فرآیند به طور ادامه داری اجرا می شود، و کابل های پیچیده بین ایستگاه های پشت سر هم در یک مسیر بدون قطعی عبور می کنند. در حین این کار، کابل بدون پشتیبانی است و به صورت آویزان قرار می گیرد. 

بعضی اوقات یک عیب در تولید باعث شکسته شدن کابل می شود. با این اتفاق، ایمنی در خطر قرار می گیرد، مگر اینکه پروسه متوقف شود که این هم باعث می شود خرابی ماشین ها اتفاق افتد. سیستم سنسوری باید حضور کابل را همچنانکه عبور می کند تشخیص دهد و فرآیند را اگر کابل شکست متوقف کند. 

چون کابل پشتیبانی نشده است، مسیرش و موقعیتش، بخصوص در سطح عمودی نامشخص است. سیستم سنسور باید حضور کابل را در هر نقطه ایی به صورت قابل اطمینانی در موقعیتی 90 میلی متر ارتفاع و 20 میلی متر پهنا تشخیص دهد. 



راه حل برای مشتری

پیاده سازی (حداکثر 200):



سیستم سنسور فوتوالکتریک کنترینکس، از یک آمپلی فایر فایبر اپتیک ریلی DIN درست شده که با یک سَری انتشار چند پرتویی جفت می شود و یک راه حل بهینه برای این انجام این کار فراهم می کند. با فرکانس سوویچ تا 4000 هرتز و فاصله حسی تا 150 میلی متر، سنسورهای فایبر اپتیک چند پرتویی برای اهداف متحرک سریع مناسب هستند. ساختار PBTP سری حس کننده، حفاظت مکانیکی در محیط تولید را تضمین می کند. 

صفحه حسی 28 میلی متری سنسور چند پرتویی اهداف را در طول صفحه خود تشخیص می دهد، و نیاز مشتری را برای پوشش سطح 90 در 20 میلی متری برطرف می کند. نصب اولیه بوسیله کارکرد دستی teach in و LCD نشان دهنده قدرت سیگنال انتگرال می باشد، که به دنبال آن سیستم بدون دخالت دست کار را اجرا می کند. 

یک کابل 2 میلی متری فیبری، نصب از راه دور آمپلی فایر فایبر اپتیک را ممکن می سازد، اتصال با سیستم کنترل مشتری توسط رابط کاربری استاندارد PNP و یک کابل متصل کننده M8 انجام می شود، که جابجایی و برداشتن آسان را ممکن می سازد. 

سیستم شرایط دمایی بالا تحمل می کند و تشخیص کابل شکسته را به سرعت و مطمئن انجام می دهد. اگر کابل بشکند، سیستم فرآیند را متوقف می کند و آلارم را به صدا در می آورد و متصدی خط را متوجه می نماید. زمان بیکاری خط بخاطر وجود این سیستم حذف می شود. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS