سنسور نوری حضور جمع کننده مدار اتوبوس برقی را تشخیص می دهد

سنسور نوری حضور جمع کننده مدار اتوبوس برقی را تشخیص می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع خودرو تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 328 نظر : 0

وقتی اتوبوس برقی به یک تقاطع می رسد، سوویچ های سیمی که بر روی کابل های بالای سر آن نصب شده مسیر سفر آن را کنترل می کنند. سوویچ ها ممکن است در موقعیت "مستقیم" یا "دور زدن" باشند. هنگامی که اتوبوس از یک سوویچ موقعیت دور زدن عبور می کند، یک سنسور که بر روی کابل های بالای سر نصب شده حضور جمع کننده مدار را تشخیص می دهد. سیستم کنترل سپس سوویچ را به حالت پیش فرض باز می گرداند. 



مزایا برای مشتری


- اطمینان بالا در شرایط سخت بیرون 

- اجرای خودکار با استفاده از فضای بهینه

- حذف اشتباهات سوویچی در طول اجرا

- هزینه بسیار پایین نگهداری



مزایای خاص محصول


- دستگاه تمام الکترونیکی با فاصله حسی تا 12000 میلی متر

- فاصله حسی زیاد در سنسوری کوچک

- مقاومت فوق العاده در مقابل لرزش در حین اجرا



کاربرد برای مشتری


در بسیاری کشورها، مجریان حمل و نقل عمومی تعداد زیادی اتوبوس برقی در شهرها به حرکت در می آورند. در تقاطع ها، سوویچ های سیمی که بر روی کابل های هادی بالای اتوبوس نصب شده اند مسیر حرکت را کنترل می کنند. سوویچ ها موقعیت حرکت مستقیم را پیش فرض دارند. وقتی اتوبوس به یک دور می رسد، راننده از یک کنترل  از راه دور استفاده می کند تا سوویچ را به موقعیت دور زدن تغییر دهد؛ بعد از اینکه اتوبوس دور زدن را کامل کرد، سوویچ به موقعیت مستقیم باز می گردد. 

اگر سوویچ زودتر بخواهد به حالت مستقیم برگردد، جمع کننده مدار ممکن است از جای خود کنده شود و سوویچ آسیب ببیند. مجریان سیستم های ایمنی برای جلوگیری از این سوویچ شدن زود هنگام در نظر دارند. معمولا، آن ها از مدارهای زمانی که بر یک دیرکرد از پیش تنظیم شده یا سنسورهای مکانیکی که به برخورد فیزیکی با جمع کننده مدار وابسته است استفاده می کنند. هیچ کدام از این سیستم ها به اندازه کافی قابل اعتماد نیست. 

یک تولید کننده سوئیسی سیستم های کنترل اتوبوس برقی نیازمند یک سیستم سنسوری سخت با اطمینان بالا است که حضور جمع کننده مدار را وقتی از سوویچ عبور می کند تشخیص دهد. سیستم باید تامین و نگهداری حداقلی و تحمل شرایط آب و هوایی مختلف بیرون را تحمل کند.


 

راه  حل مشتری


سنسورهای بسیار پایدار، تمام الکترونیک از خانواده فتوالکتریک کنترینکس یک سیستم جایگزین مقرون به صرف و قابل اعتماد هستند. یک براکت  فلزی مخصوص، بر روی کابل هادی نصب شده، و واحدهای فرستنده و گیرنده در هر طرف کابل را نگه می دارد. همچنان که جمع کننده مدار از بین دو واحد عبور می کند پرتو سنسور را قطع می کند، سنسور را فعال می کند و سوییچ را به موقعیت مستقیم باز می گرداند. 

محفظه رزین شده همراه با سطوح حسی شیشه ایی هستند که رتبه IP67 دارند، که آن ها را در مقابل شرایط سخت بیرون مقاوم می کند. محفظه کوچک (30*30*15) خطر خرابی اتفاقی بر اثر برخورد مکانیکی را حذف می کند. به علاوه، این براکت، در کنار سنسور در شلوغی بالای اتوبوس فضای کمی را اشغال می کند. سازه سخت و وکیوم شده تاثیر لرزش را به حداقل می رساند. 

هر واحد از طریق کابل های غلافی PVC با یک ورودی مهر موم شده وصل می شود. گیرنده یک رابط کاربری بدون نور استاندارد PNP دارد. براکت یک تکه ایی برداشت آسان و جابجایی کامل در طی تعمیر و نگهداری را ممکن می سازد. نتایج کاری این سنسور فوق العاده بوده است. سنسورهای جدید کنترینکس بسیار مطمئن هستند و اشتباهات سوویچی را حذف می کنند و هزینه نگهداری را کاهش می دهند. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS