سنسورهای چند کاره کنتراستی هم ترازی برچسب ها و حضور علامت های چاپی را طی عملیات بسته بندی تایید می کند

سنسورهای چند کاره کنتراستی هم ترازی برچسب ها و حضور علامت های چاپی را طی عملیات بسته بندی تایید می کند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع غذایی تاریخ انتشار : دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 449 نظر : 0

در طی تولید حجم بالای شیرینی جات، کارتن های انتخابی کیسه های شیرینی توسط انتقال دهنده به ایستگاه برچسب زنی برده می شوند. یک سنسور کنتراست فوتوالکتریک که در کنار انتقال دهنده نصب شده است هم ترازی برچسب ها و وجود علامت های چاپی را وقتی کارتن ها از ایستگاه برچسب زنی عبور می کنند تایید می نماید. اگر یک برچسب خالی، غیر قابل قبول یا اشتباه قرار گرفته باشد، کارتن برای بررسی به قسمت نگهداری هدایت می شود.


مزایا  برای مشتری


- تشخیص پرتکرار، قابل اطمینان و در خط براساس کارکرد بدون برخورد

- رد کردن تولیدات ناشناخته یا غیرقابل قبول 

- برپا سازی از راه دور از طریق IO-Link نیاز برای دخالت دستی را کاهش می دهد



مزایای خاص محصول


- فاصله حسی 12 میلی متری فناوری سه رنگی حذف RGB 

- انتخاب خودکار بهترین حذف رنگ

- IO-Link بدون هزینه اضافی

- فرکانس سوویچ کردن تا 10 کیلوهرتز

- خروجی استاندارد صنعتی چندکاره چهار سیمی فشار و کشش

- تحمل بالا در مقابل تغییرات موقعیت حدود 12 میلی متر



کاربرد برای مشتری


در صنعت فرآوری غذا، محصولات پک شده برای مصرف کننده نیازمند برچسب زنی– هم برای تشخیص هویت محصول  و هم برای کنترل دسته تولیدی – قبل از پایان بسته بندی هستند. در طول تولید شیرینی جات، کارتن های مهرموم شده، کیسه های شیرینی توسط انتقال دهنده از ایستگاه کارتن زنی به برچسب زنی قبل از رفتن به قسمت بسته بندی نهایی برده می شوند. 

اعمال کننده برچسب، که در یک طرف انتقال دهنده نصب شده است، برچسب های ادامه دار چاپ شده از نوار استک را تولید می کند. همچنان که هر کارتن از کنار برچسب زننده رد می شود استک برچسب گسترش پیدا می کند، یک برچسب کنده می شود و به کنار کارتن چسبانده می شود. 

هر چند وقت یک بار، اشکال در عملکرد و اشتباهات در دستگاه برچسب زنی اتفاق می افتد، که در نتیجه برچسب هایی می زند که یا خالی هستند، یا  غیر قابل قبول و یا در جای اشتباه قرار گرفته اند. ناتوانی در تشخیص این اشتباهات منتج به تولیدات غیر قابل شناسایی یا غیر قابل پیگیری در عملیات های بعدی یا بصورت بحرانی تر در دسترسی مشتری قرار می گیرد. 

یک سیستم سنسوری غیر تماسی بسیار مطمئن برای این کار نیاز است. سنسور باید هم ترازی برچسب ها را تشخیص دهد و حضور علامت چاپی را همچنان که کارتن قسمت برچسب زنی را ترک می کند تایید نماید و هر کارتنی را که مشکل دارد رد نماید. 



راه حل برای مشتری


یک سنسور فوتوالکتریک کنتراستی از خانواده کنترینکس مکعبی کوچک برای این کاربری مناسب است. این دستگاه چند کاره از یک لنز موازی ساز خودکار (Autocollimator)، و یک پرتو نوری باریک که تشخیص ویژگی های بسیار کوچک را ممکن می سازد استفاده می کند. انتخاب نورهای ال ایی دی قرمز، سبز یا آبی، انتخاب خودکار در طی برپا سازی، و یک وضوح کنتراست بهینه را تضمین می کند. 

دقیقا بعد از برچسب زننده یک سنسور در کنار انتقال دهنده نصب شده است، براکت های قابل تنظیم هم برای سهولت در قرار دادن در موقعیت موجود هستند. هنگامی که هر کارتن از نقطه تشخیص عبور می کند، تغییر در کنتراست، سنسور را فعال می کند. گذر از سطح کارتن به بدنه برچسب، باعث تشخیص موقعیت و هم ترازی برچسب می شود، در حالیکه کنتراست بخوبی تعریف شده بین مطلب چاپ شده و بدنه برچسب تشخیص مطمئن را حتی در کوچکترین علامت های چاپی انجام می دهد. 

اگر برچسب به اشتباه قرار گرفته باشد یا علامت های چاپی موجود نباشد، سنسور یک مکانیزم را فعال می کند که کارتن را به سمت منطقه نگهداری برای بررسی هدایت می کند. یک فاصله اجرایی تا 12 میلی متر بین هدف و سنسور باعث وضوح کافی می شود، در حالیکه محفظه پلاستیکی PBTB 40*50*15 میلی متری هم از لحاظ مکانیکی قوی است و هم به اندازه کافی کوچک است تا با هرگونه محدودیت فضایی تطبیق یابد.  

برپا سازی با استفاده از صفحه کلید سه دکمه ایی انجام می شود، یا توسط IO-Link که یک پروتکل ارتباطی سریالی نقطه به نقطه است. سنسورهای فوتوالکتریک کنتراستی با خروجی استاندارد صنعتی چهار سیمیِ فشار و کشش موجود هستند. ارتباط با سیستم کنترل مشتری از طریق کابل غلافی PVC با انتخاب ارتباط دهنده M12 ورودی مهرموم شده انحصاری برقرار می شود. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS