سنسور بدون برخورد اولتراسونیک کنترینکس بهروری تولید را در صنعت فرآوری غذا افزایش می دهد

سنسور بدون برخورد اولتراسونیک کنترینکس بهروری تولید را در صنعت فرآوری غذا افزایش می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در ماشین های با منظور خاص تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 401 نظر : 0

یک کارخانه فرآوری گوشت از حسگری اولتراسونیک حضور برای افزایش تولید و حذف توقف برای شستشوی سطل های گوشت خالی استفاده می کند. یک سنسور تنهای اولتراسونیک در بالای انتقال دهنده سطل ها نصب می شود و باقی ماندن گوشت را در سطل ها چک می کند و سطل های آلوده را قبل از رفتن به ایستگاه شستشو منحرف می کند. سیستم های قدیمی برخوردی غیر قابل اطمینان بودند و باعث توقف و وقفه زیاد در فرآیند شستشو می شدند. 


مزایا برای مشتری


- قابلیت اطمینان مضاعف شده سنسور از مشخصات هدف گرفته می شود

- افزایش تولید بخاطر حذف توقف ها

- کاهش تعمیر و نگهداری سنسور بخاطر عملیات بدون برخورد آن 

- رابط کاربری استاندارد صنعتی نیازمند به اصلاح کمی برای سیستم کنترل است

 



مزایای خاص محصول


- سنسورهای توصیف شده اهداف با اندازه و اشکال مختلف را تشخیص می دهند

- اصول کاری بدون برخورد و با فاصله زیاد

- کلاس محافظتی IP65 اجازه کار در محیط های بهداشتی را می دهد

- سنسور اولتراسونیک با محفظه و کابل اتصال دهنده فلزی



کاربرد برای مشتری


در طی تولید، یک کارخانه صنعتی فرآوری گوشت قطعات گوشت را در کارخانه در سطل های پلاستیکی حرکت می دهد. بعد از پایان هر دسته تولیدی، سطل های خالی قبل از استفاده دوباره شسته می شوند. بعضی سطل ها حاوی قطعات بزرگ گوشت هستند که اگر شناسایی نشوند، در ماشین شستشو جمع می شوند، که منجر به انسداد و توقف عملیات می شود. وقفه های ایجاد شده در تولید غیر قابل قبول هستند. یک سیستم مطمئن قابل اطمینان باید حضور باقی مانده گوشت ها را در سطل ها وقتی در حرکت هستند تشخیص دهند. سنسورها باید باقی مانده های بی اهمیت را تشخیص دهند و سطل های آلوده را قبل اینکه به ایستگاه شستشو برسند از مسیر منحرف کنند. سیستم سنسوری نیاز کمی به تعمیر و نگهداری دارد و سنسور بدون برخورد برای محیط این چنینی ترجیح داده می شود. 

سیستم های قدیمی پر از فعال کننده های فنری هستند و در برخورد با جعبه غیر قابل اطمینان و نیازمند تنظیمات مرتب هستند؛ میله های برخورد نیازمند تمیزکاری منظم و زمان گیر هستند. سیستم جدید باید براساس اصل نصب و فراموش سپاری کار کند. 





راه حل برای مشتری


سنسورهای اولتراسونیک کنترینکس برای کاربردهای حس گری سطح و حضور مناسب هستند، و یک سنسور انتشار از محدوده کامپکت (محفظه با سایز M30) برای این کاربرد انتخابی عالی است. محدوده عملیاتی برای این دستگاه با بدنه فلزی و کلاس محافظتی IP65 بین 20 سانتی متر تا 130 سانتی متر است؛ تشخیص انجام شده فارغ از رنگ، شکل یا ساختار سطح فلزی هدف است. سنسورهای اولتراسونیک کامپکت کنترینکس از یک کابل انتگرالی S12 استفاده می کنند، که قطع ارتباط و جداسازی را در صورت نیاز ممکن می سازد.

سایزها و اشکال مختلف گوشت باقی مانده تشخیص آلودگی مداوم و مطمئن را برای سنسور غیرجبرانی سخت می کند؛ تنظیم پوتنسیومتر که توسط بسیاری از تولیدکنندگان انجام می شود برای این کار نامناسب است. نرم افزار CONPROG کنترینکس برای سیستم عامل ویندوز که از طریق رابط APE-0000-001 متصل می شود بطور کامل جبران را انجام می نماید. 

با استفاده از نرم افزار CONPROG متصدی ناحیه هدف جعبه را در حین برپاسازی مشخص و پارامترهای دقیق عملیات سنسور را تنظیم و تشخیص مطمئن را تضمین می نماید. اطلاعات سنسور ذخیره می شود و جابجایی سنسورهای شبیه بدون برپاسازی اضافی ممکن می شود. 

خروجی عادی باز PNP 3 سیمی سنسور مستقیما با سیستم PLC مشتری در ارتباط است. هنگام تشخیص جعبه آلوده، یک منحرف کننده مکانیکی جعبه آلوده را برای خالی کردن دستی به حمل کننده دیگری می فرستد. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS