سنسور القایی در تشخیص بورد جریان برای کنترل فرآیند لحیم کاری فرونشینی

سنسور القایی در تشخیص بورد جریان برای کنترل فرآیند لحیم کاری فرونشینی

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در ماشین های با منظور خاص تاریخ انتشار : یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 1092 نظر : 0

یک تولیدکننده مادربوردهای کامپیوتر از حسگری حضور، بلافاصله بعد از لحیم کاری فرونشینی برای فعال کردن عملیات بعدی استفاده می کند. یک سنسور القایی فاصله طولانی بالای حمل کننده اجاق فرونشینی نصب شده و هر مادربورد را وقتی از اجاق بیرون می آید بررسی می کند. سیستم کنترل مشتری سیگنال خروجی NPN سنسور می پذیرد و پروسه مرحله بعدی را شروع می کند. 


مزایا برای مشتری


- تولید بدون توقف بخاطر تشخیص بورد بسیار قابل اطمینان 

- هزینه حداقلی تعویض سنسور بخاطر طول عمر کاری بالای سنسور

- ریسک پایین آسیب مکانیکی و حرارتی بخاطر فاصله عملیاتی بالا





مزایای خاص دستگاه 



- عدم تاثیر سنسور از دمای بالا

- ارائه فاصله کاری بالا به واسطه فناوری کاندیست

- فاصله حسی <10mm

- سنسور القایی قوی با محفظه فلزی



کاربرد برای مشتری


در طی تولید مادربوردهای کامپیوتری، لحیم کاری فرونشینی برای در جای قرار دادن قطعات بر روی بوردهای چاپی جریان استفاده می شود. بعد از مونتاژ، بوردها به داخل اجاق فرونشینی برده می شوند، در آن جا دما به تدریج افزایش می یابد تا یک نمایه از پیش تعیین شده بدست آید و لحیم کاری ها بر روی بورد خمیر می شوند. 

همچنان که هر بورد از اجاق خارج می شود، یک سنسور باید سیستم کنترل را خبر کند و مکانیزم انتقالی را فعال کند و بورد را به طور خودکار به مرحله بعدی ببرد. 

دمای اطراف اجاق به 80 درجه سانتی گراد می رسد، که باعث نرخ خراب شدن غیرقابل قبولی از سنسورها در گذشته شده است. سنسورها باید به طور مداوم در این محیط با قابلیت اطمینان فوق العاده بالا کار کنند. 

فواصل حسی وسیع برای این کاربرد بسیار نیاز هستند چون چندین نوع مادربورد، هر کدام با ارتفاع قطعات مختلف، از میان اجاق رد می شوند. فاصله حسی بالا باعث می شود که سنسورها نیازی به نزدیک بودن به بوردها داشته باشند. 




راه حل برای مشتری


سنسورهای القایی کنترینکس از خانواده فاصله زیاد (سری 500) برای این کاربرد ایده آل هستند. فناوری کاندیست بهترین فاصله حسی را ارائه می دهد و سنسورها درجه پیوسته 70 درجه سانتیگراد دارند. آزمایشات، کارایی بالا را حتی در دماهای بالای محیطی اطراف اجاق تایید کرد. لوازم الکترونیکی وکیوم شده مقاومت عالی در برابر لرزش و شک تضمین می نماید. 

سنسورهای فاصله زیاد به صورت عمودی بر روی براکت های فولادی متصل به دیواره های اجاق فرونشینی نصب می شوند، و حضور هر مادربورد را هنگامی که از زیر سطح حسی عبور می کند تشخیص می دهد. فاصله کاری در 10 میلی متری تنظیم شده است، که ریسک برخورد با قطعات بر روی بورد را از بین می برد، و یک محفظه فلزی رشته ایی M12 تنظیم موقعیتی آسان را وقتی لازم است ممکن می سازد. 

سنسورهای فاصله زیاد با یک پیکربندی استاندارد صنعتی NPN در حالت عادی باز با سیستم کنترل مشتری بوسیله کابل های غلافی PVC متصل هستند.

قبلا، سنسورهای دیگر تولیدکنندگان بورد ها را به طور مطمئن تشخیص نمی داند و طول زندگی خدمات دهی کوتاهی داشتند. هزینه های جابجای سنسور بسیار بالا بود. سنسورهای القایی کنترینکس مطمئن و با عمر طولانی نشان داده اند، راه حلی حسی حرفه ایی با یک هزینه کلی جذاب فراهم می کنند. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS