مفهوم منابع تغذیه

مفهوم منابع تغذیه

نویسنده : admin جز دسته بندی : مفهوم انواع سنسورها تاریخ انتشار : یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ تعداد کلیک : 558 نظر : 0
منبع تغذیه

 دستگاهی است برای تأمین انرژی الکتریکی برای یک یا چند بار مصرفی. این عبارت به صورت معمول در رابطه با دستگاه‌هایی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می‌کند به‌کار می‌رود.
اگرچه آن نیز ممکن است به دستگاه‌هایی که شکل دیگری از انرژی (مکانیکی، شیمیایی، خورشیدی) رابه انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، اشاره کند. یک منبع تغذیه تنظیم شده، برای کنترل ولتاژ خروجی یا جریان تا یک مقدار خاص است، مقدار کنترل شده با وجود تغییرات در هر دو جریان بار و یا ولتاژ تنظیم شده توسط منبع تغذیه منبع انرژی، تقریبا ثابت نگه داشته می‌شود.
 
منبع تغذیه ممکن است به عنوان یک دستگاه مجزا، مستقل و یا یک دستگاه جدایی ناپذیر که به بار خود متصل است، عمل کند. منابع تغذیه ولتاژ پایین DC نمونه مورد دوم هستند که بخشی از کامپیوترهای رومیزی و دستگاه‌های الکترونیکی مصرف کننده اعم از سنسورها و LED ها را تشکیل می‌دهند.
 
معمولا ویژگی‌های مشخص منبع تغذیه عبارتند از:
 مقدار ولتاژ و جریانی که می‌تواند برای بار خود تامین کند.
 چگونه ولتاژ خروجی و یا جریان آن زیر خط‌ـهای مختلف و شرایط بار، پایدار است.
 چه مدت می‌تواند انرژی را بدون سوخت گیری و یا شارژ تامین کند.(اشاره به منابع تغذیه که منابع انرژی قابل حمل را استفاده می‌کنند.)

انواع منبع تغذیه 

منابع تغذیه برای دستگاه‌های الکترونیکی را می‌توان بطور گسترده به خط فرکانس بزرگ (یا معمولی) و منابع تغذیه سوئیچینگ تقسیم نمود. خط فرکانس بزرگ معمولا یک طرح نسبتا ساده است، اما آن برای تجهیزات جریان بالا، به دلیل نیاز به ترانسفورماتور خط فرکانس بزرگ و مدار تنظیم الکترونیکی حرارت مخزن، به طور فزاینده‌ای بزرگ وسنگین می‌شود. منابع تغذیه فرکانس خط متعارف، گاهی اوقات، "خطی" نامیده می شونداما این یک اسم بی مسمی است زیرا تبدیل از ولتاژ AC به DC هنگامی که یکسو کننده‌ها به مخازن خازنی تغذیه می رسانند، ذاتا غیر خطی است. تنظیم کننده‌های ولتاژ خطی به وسیلهٔ یک مقسم ولتاژ فعال که انرژی مصرف می‌کند، ولتاژ خروجی تنظیم شده را تولید می‌کنند، در نتیجه بازده پایین است. یک منبع تغییر حالت که امتیاز مشابه با منبع فرکانس خط دارد، معمولا کوچکتر، کارآمد تر، ولی پیچیده تر خواهد بود.
خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS