پرده نوری مادون قرمز وجود قسمت های کامل نشده را حین تولید تشخیص می دهد

پرده نوری مادون قرمز وجود قسمت های کامل نشده را حین تولید تشخیص می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع خودرو تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 789 نظر : 0

در طی تولید مونتاژهای مکانیکی برای تولید خودرو، متصدی از یک دستگاه دستی برای جوشکاری قطعات فلزی به هم دیگر استفاده می کند. بعد از جوشکاری، متصدی قطعه مونتاژ شده را در سطلی برای انتقال به مرحله بعدی قرار می دهد. همچنان که هر مونتاژی در سطل قرار می گیرد، یک پرده نوری مادون قرمز وجود آن را تشخیص می دهد و تایید می کند که چرخه جوشکاری به درستی کامل شده است. 


مزایا برای مشتری


- تشخیص مطمئن و مکرر قطعات در حال حرکت

- تست ها در چرخه انجام می شود بدون اینکه زمان چرخه افزایش یابد

- حذف عدم پذیرش مشتری

- یک راه حل مقرون به صرفه برای یک مشکل جدی



مزایای خاص محصول


- زمان پاسخ گویی کمتر 25 میلی ثانیه

- تشخیص فوق العاده بالا با وضوح 14 میلی متر

- طراحی فشرده و به آسانی جاساز شونده




کاربری برای مشتری


در یک کارخانه تولیدی در کشور پرتغال، متصدی قطعات کوچک را در ماشین مقاوم در برابر جوشکاری قرار می دههد و چرخه جوشکاری که توسط پی ال سی کنترل می شود را آغاز می کند. بعد از جوشکاری، متصدی قطعه مونتاژ شده را در سطل فلزی قرار می دهد تا برای مشتری ارسال شود. 

گهگاه، قطعات جوشکاری نشده در سطل قرار می گیرند، که این کار منجر به برگشت خوردن تمامی دسته از طرف مشتری می شود. بازرسی دستی هر قطعه مونتاژ شده نشدنی است، یک سیستم سنسوری باید حضور هر قطعه را که داخل سطل می افتد تشخیص دهد و چرخه جوشکاری را چک کند. 

سیستم حسی نباید زمان چرخه را افزایش دهد و باید قطعه را که در سطل با ابعاد آن 120 سانتی متر در 90 سانتی متر می افتد تشخیص دهد. قطعات 15 سانتی متر طول دارند و یک سنسور با زمان پاسخگویی سریع برای تشخیص آیتم های محرک لازم است. 



راه حل برای مشتری


محصولات پرده نوری مادون قرمز سیفتینکس شرکت کنترینکس برای استفاده در سیستم های ایمن برای این کار مناسب هستند. واحدهای فرستنده و گیرنده یکی شده با یک محفظه آلومینیومی قوی یک تکه ساخته شده اند، این سنسورهای چند کاره برای محیط های تولیدی پرکار ایده آل هستند. 

با زمان پاسخگویی کمتر از 25 میلی ثانیه و وضوح 14 میلی متر، محصولات سیفتینکس نیاز مشتری برای پاسخگویی سریع و تشخیص مطمئن قطعات کوچک را برطرف می کند. طراحی فشرده نصب راحت را در انتهای سطل انتقال دهنده بدون مشکل کردن کار متصدی یا بالا بردن زمان فرآیند فراهم می کند. 

پرده های نوری سیفتینکس نیازمند ارتباط مستقیم فرستنده و گیرنده نیستند، این سیستم دوخروجی OSSD (دستگاه سوویچ سیگنال خروجی) PNP و متصل کننده های M12انتگرال برداشتن و جابجایی واحدهای جداگانه را برای تعمیر و نگهداری ممکن می سازند. اتصال به پی ال سی مشتری توسط کابل های غلاف شده پی وی سی منعطف انجام می شود. 

سیستم وجود هر آیتمی که از پرده نوری عبور کند تشخیص می دهد و سریعا از پی ال سی می خواهد که کامل بودن چرخه جوشکاری را تایید کند. اگر هیچ چرخه جوشکاری ثبت نشده باشد، سیستم پروسه را قطع می کند و زنگ را برای متصدی به صدا در می آورد.


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS