سنسور نوری حضور قطعات پنیر را در فرآوری غذایی حجم بالا تشخیص می دهد

سنسور نوری حضور قطعات پنیر را در فرآوری غذایی حجم بالا تشخیص می دهد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع غذایی تاریخ انتشار : یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 415 نظر : 0

طی تولید قطعات پنیر بسته بندی شده حجم بالا، انتقال دهنده، محصول را به ایستگاه بسته بندی تحویل می دهد. ایستگاه های میانگیری در خط، جریان را برای هماهنگ شدن با بازده قسمت بسته بندی تنظیم می کنند؛ سنسورها با گواهی Ecolab حضور هر قطعه بعد از میانگیری را حس می کنند و به چرخه بسته بندی هشدار می دهند. پارامترهای حساسیت برای هر قطعه بر روی حافظه داخلی سنسور ذخیره شده است، و می توان بدون دخالت دست آن را تغییر داد و بروز کرد تا تمیزکاری برنامه ریزی نشده بین دسته های تولید حذف شود.


مزایا برای مشتری


- سنسورهای با گواهی Ecolab برای کارخانه ها با تولیدات بهداشتی ایده آل هستند. 

- فاصله بالای کاربری سایزهای مختلف را پشتیبانی می کند

- پارامترهای حساسیت با IO-Link از راه دور بروز می شوند

- از تمیزکاری غیرضروری بین دسته های تولید جلوگیری می شود

- دستورالعمل یک یا دو قدمی برپایی سنسور را انجام می دهد

- آلارم ثبات کاهش حساسیت را نشان می دهد که توقف بدون برنامه را حذف می کند

- زمان بیکاری دستگاه بخاطر عدم نیاز به بازرسی دستگاه توسط کارگران فنی حدف می شود




مزایای خاص محصول


- سنسورهای با گواهی Ecolab با حذف نور پیش زمینه

- پروتکل IO-Link بر روی ورژن PNP بدون هزینه اضافی

- پارامترهای حسی از قبل در حافظه داخلی ذخیره می شود

- بازیابی حساسیت از راه دور از طریق IO-Link

- سنسورهای قوی مینیاتوری با محفظه پلاستیکی (20*30*10 میلی متر)



کاربرد برای مشتری


یک تولید کننده محصولات لبنی سوئیسی یک سری قطعه های پنیر بسته بندی در یک محل با بهداشت بالا تولید می کند. وقتی به اندازه بریده شدند، قطعات پنیر بر روی یک انتقال دهنده درجه غذایی به ایستگاه بسته بندی برده می شوند؛ مدت چرخه بسته بندی بسته به نوع پنیر و اندازه قطعات است.

قبل از بسته بندی، یک ایستگاه میانگیری جریانی منظم از قطعات را با فضای از قبل مشخص شده ایجاد می کند تا مناسب بازده بسته بندی باشد. این دو عملیات باید با هم هماهنگ باشند؛ تولید کننده به یک سیستم سنسور نیاز دارد که حضور هر قطعه از پنیر را همچنان که از ایستگاه میانگیری خارج می شود را به چرخه بسته بندی اطلاع می دهد.

سنسورها هم باید درجه غذایی باشند و همچنین در مقابل مواد تمیز کننده در طول تمیزکاری مقاوم باشند. آن ها باید سایزهای مختلف را هم بدون تنظیم دستی حس نمایند، که این کار باعث ضرورت تمیزکاری هر وقت که سایز تغییر می کند می شود. به حداکثر رساندن بازده یک اولویت اضافی است؛ و تغییر سریع بین دسته تولید واجب است. 



راه حل برای مشتری


سنسورهای فوتوالکتریک مدل انتشاری با گواهی Ecolab با توانایی حذف پیش زمینه از خانواده C23 برای این کار مناسب هستند. این دستگاه های مینیاتوری مکعبی، بالای انتقال دهنده محصولات دقیقا بعد از ایستگاه میانگیری نصب می شود که حضور قطعات پنیر را همچنان که از زیر رد می شوند حس می کند. قرار دادن سنسورها با استفاده از براکت های فولاد ضد زنگ آسان می شود. 

یک خروجی PNP استاندارد صنعتی با یک اتصال دهنده M8 انعطاف پذیری بهینه را تضمین می کند. به علاوه، IO-Link ، یک پروتکل استاندارد نقطه به نقطه ارتباطی سریالی برای سنسورها و فعال کننده ها بر روی ورژن های PNP بدون هزینه اضافی نصب می باشد که مزیت ارتباط دیجیتال بدون نیاز به کابل کشی خاص را فراهم می نماید. یک خروجی دوم یک آلارم ثبات را در صورت کاهش حساسیت ارائه می دهد، که نیاز به تعمیر را قبل از کاهش کارایی هشدار می دهد. 

ساختار قوی سنسور، از محفظه پلاستیکی (20*30*10 میلی متری) اجرای مطمئن را در محیط شستشوی سخت تضمین می کند؛ دستگاه های کنترینکس C23 با رتبه IP67 هستند. یک محدوده اجرایی بین 15 میلی متر و 250 میلی متر، از طریق دکمه آموزشی یا IO-Link، با محدوده سایزهای مختلف بدون تغییر در سنسور ایجاد می شود. 

یک آموزش یک یا دو گامی برپایی ابتدایی را آسان می کند. اجرای یک دکمه ایی به مهندسان اجرایی اجازه می دهد که هدف و پیش زمینه را هر وقت سایز جدیدی معرفی شد تغییر دهند. یکبار که پارامترها معرفی شد بر روی حافظه داخلی حفظ می شوند و می توانند بوسیله IO-Link بازیابی یا بروز شوند، و نیاز به تنظیم دستی را حذف می کند. 

این سنسورهای مینیاتوری قوی نیاز مشتری برای اجرای مطمئن با کمترین دخالت دست یا بدون دخالت دست و همچنین جلوگیری از تمیزکاری بدون برنامه را بر طرف می کند. این راه حل بسیار مقرون بصرفه  است و حداقل زمان بی کاری دستگاه را دارد؛ بازده در سطح هدف گذاری شده با بالای آن نگه داشته می شود. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS