سنسور نوری مینیاتوری سطح پر شدن را در عملیات بسته بندی ثانویه تشخیص می دهند

سنسور نوری مینیاتوری سطح پر شدن را در عملیات بسته بندی ثانویه تشخیص می دهند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در ماشین آلات پر کن تاریخ انتشار : دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 514 نظر : 0

در طی بسته بندی ثانویه کیسه های شیرینی، تولید کننده کیسه ها را بر روی هم می گذارد. ربات های "بردار و قرار بده" چند محوری لایه های کیسه ها را در کارتن کنار هم قرار می دهند. کارتن های پر شده به قسمت مهرموم می روند. یک سنسور فوتوالکتریک بسیار قابل اطمینان که بالای سر انتقال دهنده قرار دارد ارتفاع کیسه ها را قبل از بسته بندی حس می کند و کارتن ها را که به طور ناقص پر شده اند رد می کند. 


مزایا برای مشتری 


- چک کردن قابل اطمینان بدون تماس

- بالا رفتن کیفیت که از تشخیص کارتن ها اشتباه پر شده بدست می آید

- بالا رفتن میزان تولید بخاطر آلارم ثبات که برای تعمیر و نگهداری به صدا در می آید

- یک عدد سنسور یک محدوده مختلفی از کارتن ها را بدون تغییر مکان چک می کند 

- تنظیم از راه دور از طریق IO-Link  زمان تغییرات را بین تولیدات کاهش می دهد



مزایای خاص محصول


- محدوده حسی حداکثری 300 میلی متری با ال ایی دی قرمز نقطه ایی

- بهترین حذف پس زمینه رفتار سیاه/سفید

- اتصال IO-Link بدون هزینه بر روی ورژن PNP

- خروجی دوگانه به همراه آلارم ثبات





کاربرد برای مشتریی


در صنعت فرآوری غذا، شینگل کردن یا لایه بندی روهم، یک تکنیک برای استفاده از فضا در طی عملیات بسته بندی ثانویه است. شیرینی ها، در کیسه های  با نمایه ایی سه گوش در لایه های روی هم در کارتن های مقوایی بسته بندی می شود. وقتی هر کارتن پر شد، به ایستگاه مهرموم کردن قبل از پالت شدن و بیرون فرستادن می رود. کیسه های  هم راستا نشده شیرینی در ردیف های منظم به ایستگاه بسته بندی می رسند. در هر ایستگاه، یک ربات بردار و قرار بده چند محوری ردیفی از کیسه ها را بر می دارد آن ها را هم راستا می کند و داخل کارتن از قبل شکل گرفته می گذارد. لایه های پشت سر هم بر روی هم قرار می گیرند، و مطمئن می شوند که فضای بین کارتن ها به طور کامل استفاده شده است. وقتی تعدادی از لایه های از قبل مشخص شده بسته بندی شد، کارتن به ایستگاه مهر موم برده می شود. 

هر از گاهی، یک لایه یا بیشتر به صورت نادرست قرار می گیرند. کیسه های تکی ممکن است از یک ردیف قبل از رسیدن به ایستگاه بسته بندی کم داشته باشند، یا ممکن است آسیب دیده باشند یا بد تراز شده باشند. یک سنسور بدون تماس باید ارتفاع بالای کیسه ها را حس کند و هر کارتونی که مشکل داشت رد کند. باید قابل اطمینان و نیاز حداقلی به تعمیرات داشته باشد. 

راه حل برای مشتری

سنسورهای قوی و سخت جان فوتوالکتریک با قابلیت حذف پیش زمینه از خانواده C23 برای این کار ایده ال هستند. یک ال ای دی قرمز با قطر نور 10 میلی متری در محدوده حسی 300 میلی متری تشخیص قابل اطمینان اشیا را تقریبا برای هر رنگی با پشت زمینه روشن یا تیره تضمین می کند. این سنسورها برای هم کار و هم محیط مناسب هستند. 

به سرعت پس از بسته بندی یک سنسور بالای انتقال دهنده وصل می شود. همچنان که هر کارتن عبور می کند سنسور سطح بالای بسته را تشخیص می دهد. اگر ارتفاع لایه بالایی با حدود از قبل مشخص شده یکی نباشد سنسور یک آلارم رد کردن را فعال می کند که کارتن را به منطقه نگه داری می فرستد تا بررسی شود. 

سنسورهای فوتوالکتریک C23 در محفظه های پلاستیکی مینیاتوری با ابعاد 20*30*10 میلی متر نصب هستند و با خروجی استاندارد صنعتی PNP یا NPN 3 سیمی یا 4 سیمی موجود هستند. ارتباط با سیستم کنترل مشتری از طریق کابل غلافی PVC با قابلیت انتخاب ارتباط دهنده انتگرال M12 یا با ورودی مهرموم شده است. یک خروجی دومی آلارم ثبات را در صورت کاهش حساسیت فراهم می کند، که نیاز به تعمیر و نگهداری را قبل از هر گونه کمبود کارایی نشان می دهد. 

قرار دادن بهینه سنسورها با کمک طراحی سفارشی براکت های چند موقعیتی آسان است. یک محدوده بین 15 و 250 میلی متر سایزهای متفاوت کارتن را بدون نیاز به جابجا کردن سنسور پشتیبانی می کند. یک اصلاح الکتریکی ساده از طریق پوتنسیومتر کفایت می کند در حالیکه تغییرات از راه دور از طریق IO-Linkکه یک پروتکل استاندارد نقطه به نقطه است بدون هزینه برای ورژن های PNP موجود است. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS