سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد

سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در صنایع غذایی تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 1345 نظر : 0

طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را به ایستگاه شیرینک تحویل می دهد. در هر ایستگاه، یک ماشین شیرینک یک دسته کارتن را در یک فیلم با حرارت شرینک می کند و یک اجاق مادون قرمز فیلم را برای شکل دادن بسته بندی مهر و موم شده کارتن ها شرینک می کند. یک سنسور فوتوالکتریک پرتو نوری که در کنار انتقال دهنده نصب شده است حضور هر بسته از کارتن ها که از اجاق خارج می شود را حس می کند و به سیستم کنترل آن طرف کارخانه سیگنال می فرستد تا این تولید را بر مجموع بیافزاید


مزایای برای مشتری


شمارش از راه دور براساس عدم تماس

- بهبود دقت اطلاعات بخاطر تشخیص بدون اشتباه بسته ها

- بالا رفتن بهره وری چون که آلارم ثبات برای تعمیر و نگهداری سنسور  به صدا در می آید

- تشخیص کارتن ها با ابعاد مختلف بدون تغییر مکان سنسور



 



مزایای خاص دستگاه


- محدوده حسی حداکثری 30000 میلی متری با کمک هم تراز کننده انتگرالی

- اتصال IO-Link بر روی ورژن های PNP بدون هزینه اضافی

- خروجی دوگانه با آلارم ثبات

- براکت های چند کاره، با طراحی سفارشی برای نصب آسان



کاربرد برای مشتری


در کارخانه های تولید کالاهای سریع مصرف کننده ها و بسته بندی خودکار، کاری معمول است. تولیدات شیرینی از این مورد مستثنا نیستند؛ در تولید با حجم بالا، تولید کننده ها کیسه های شیرینی را در کارتن های مقوایی بسته بندی می کنند، که به نوبت به شیرینک و پالت شدن برده می شوند. 

کارتن های پک شده در دسته های یک شکل برای شرینک شدن از راه می رسند. یک ماشین شرینک هر دسته را در یک تیوب فیلم شیرینک داغ قرار می دهد، دسته سپس از یک اجاق مادون قرمز می گذرد، جایی که فیلم شل و شرینک می شود، و یک پک مهر و موم شده کارتن را شکل می دهد. سپس پک ها به سالن تثبیت می روند تا پالت بندی شوند. 

متصدیان کارخانه باید بازده تولید را برای هر خط نظارت کنند. روش های دستی برای هر خط بسته بندی غیرعملی و گران هستند. یک سیستم غیر تماسی بسیار مطمئن برای تشخیص حضور هر چک همچنان که از منطقه شیرینک خارج می شود و همچنین بروز کردن تعداد آیتم ها که در سیستم کنترل کارخانه قرار دارد لازم است. کارایی از راه دور چیز مطلوبی است چون همه خط های بسته بندی به راحتی قابل دسترس نیستند.





راه حل برای مشتری


سنسورهای فوتوالکتریک پرتو نوری مینیاتوری از خانواده C23 کنترینکس برای این کاربرد مناسب هستند. این سنسورهای دو واحدی یک هم تراز کننده اختیاری فاصله حسی حداکثری 30000 میلی متری دارند. هر سنسور از یک فرستنده و گیرنده جدا که هرکدام در یک محفظه پلاستیکی 20*30*10 به سیستم کنترل از طریق اتصال دهنده کابل غلاف دار با یک اتصال دهنده انتگرال M12 یا ورودی مهر و موم شده وصل است. 

درست بعد از هر اجاق، یک سنسور با فرستنده و گیرنده بر روی هر طرف انتقال دهنده نصب می شود. بسته به فضای موجود اطراف اجاق، هر کدام از واحد ها ممکن است در فاصله ایی از مسیر قرار گرفته باشند. هم تراز کننده انتگرال برپا شدن سریع و دقیق حتی در فواصل بسیار زیاد را تضمین می کند، در حالیکه براکت های که به طور سفارشی طراحی شده اند اجازه می دهند سنسورها در موقعیت درست قرار بگیرند.

همچنان که هر کارتن پرتو نور را می شکند، سنسور حضور آن را تشخیص می دهد و سیگنالی را به سیستم کنترل برای افزایش تعداد می فرستد. خروجی های PNP یا NPN 3 سیمی یا 4 سیمی ارتباط با کنترل های صنعتی مدرن را پشتیبانی می کنند. یک خروجی دوم آلارم ثبات را در صورتی که حساسیت کم شده باشد فراهم می کند و برای تعمیر و نگهداری قبل از کاهش کارایی هشدار می دهد. 

خانواده C23 اهداف متحرک سریع را به طور قابل اطمینانی تشخیص می دهد، انتخاب فرکانس سوویچ با IO-Link ممکن می شود، این فناوری IO-Link که یک پروتکل استاندارد نقطه به نقطه است بدون هزینه اضافی بر روی ورژن های PNP موجود است. 


خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS