سنسورهای القایی تمام فلز تشخیص مطمئن را در هسته راکتور هسته ایی تضمین می کنند

سنسورهای القایی تمام فلز تشخیص مطمئن را در هسته راکتور هسته ایی تضمین می کنند

نویسنده : admin جز دسته بندی : کاربرد سنسور در انرژی و محیط زیست تاریخ انتشار : یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ تعداد کلیک : 409 نظر : 0

راکتورهای آب تحت فشار، که در یک نیروگاه هسته ایی در سوئیس فعالیت می کنند، از میله های سوخت حاوی مواد رادیواکتیو برای تولید انرژی استفاده می کنند. در طول فعالیت، دسته های میله ها در آب فرو برده می شوند، یک چنگک مخصوص آن ها را وقتی سوختشان تمام شد بر می دارد. سنسورهای القائی تمام فلزی کنترینکس حضور دسته را در چنگک تشخیص می دهد و قبل از این که بلند کردن آن ها آغاز شود بسته بودن چنگک را تایید می کند.


مزایا برای مشتری

- کارایی حسی فوق مطمئن و پرتکرار در شرایط بسیار سخت
- کارایی در محیط خشن و خطرناک شامل فرو بردن در آب 
- قابلیت اطمینان بالا اجازه تعمیرات طولانی مدت را امکان پذیر می کند




مزایای خاص محصول

- سازه یک تکه فولاد ضد زنگ V2A/AISI 303
- قابل جاسازی، مهرموم شده و سبک
- فناوری اختراعی کاندت بهترین فاصله حسی را ارائه می دهد


کاربرد برای مشتری

در یک نیروگاه هسته ای، هسته راکتور از دسته های سوختی ساخته شده است، که هر کدام شامل 200 تا 300 میله سوختی است. هسته در آب قرار دارد، که به عنوان خنک کننده و هم به عنوان انتقال دهنده انرژی به توربین های تولید کننده استفاده می شود. دمای هسته می تواند به 300 درجه سانتی گراد (572 درجه فارنهاید) برسد. 
در فواصل معین، دسته های تکی وقتی تمام میله های سوختشان تمام شود برداشته می شوند. یک جرثقیل مخصوص، که مجهز به یک کنترل کننده CNC X-Y است، یک چنگک مخصوص را به دور دسته قرار می دهد تا آنها را بردارد. چنگک داخل آب برده می شود و بالای دسته را می گیرد، که بعدا از هسته بیرون کشیده می شود. 
دو سنسور مناسب برای محیط های خطرناک و خشن نیاز هستند، یکی حضور دسته را در چنگک تشخیص می دهد، که بستن را آغاز می کند، دومی موقعیت چنگک را حس می کند و اجازه برداشتن را وقتی می دهد که بسته شدن چنگک کامل شود. تعمیر و نگهداری فقط در فواصل 18 تا 24 ماهه انجام می شود؛ در نتیجه قابلیت اطمینان فوق العاده نیاز است. 




راه حل برای مشتری

سنسورهای القائی شدید کنترینکس از خانواده کامل ایناکس برای محیط های فوق العاده سخت طراحی شده اند و برای این کار مناسب هستند. ساخته شده از فولاد ضد زنگ یک تکه V2A/AISI 303 با اتصال انتگرال M12، سنسورهای شدید با رتبه IP68-IP69K تا 80 بار (1160 پی سی آی) در برابر فشار مقاوم هستند، در برابر خوردگی نیز مقاومند و در برابر آب غیرقابل نفوذ می باشند. 
این سنسورهای جاساز شونده با قطر M12 فقط60 میلی متر طول دارند و فاصله حسی آن ها 6 میلی متر است و مستقیما بر روی ساختار چنگک نصب می شوند. آن ها سبک هستند و بدون تغییر در کارکرد چنگ به طور قابل اطمینانی کار می کنند. وسایل الکترونیکی وکیوم شده مقاومت عالی در برابر شک و لرزش را تضمین می کنند، و محافظت الکتریکی یا مکانیکی اضافه ایی نیاز نیست. 
سنسورها با رابط کاربری استاندارد صنعتی PNP درست شده و ارتباط با سیستم کنترل مشتری از طریق کابل غلافی PUR انجام می شود. ارتباط دهنده M12 قطع ارتباط و برداشتن آسان را ممکن می کند. 
دسترسی به سنسور فقط در فواصل 18 تا 24 ماهه برای تعمیر امکان پذیر است. چون اطمینان فوق العاده نیاز است، به کار بردن دو برابر اجازه می دهد تا سنسور زودتر از موعد از کار بیافتد. چهار سنسور برای هر چنگک استفاده شده است، با دو سنسور شبیه به هم که در هر نقطه حسی کار می کنند. در موقع خرابی که بسیار غیر محتمل است عملیات بدون مشکل خواهد بود. 

خبر/ مقاله ویژه
سنسور نوری مینیاتوری موقعیت کارتون ها را حین بسته بندی تشخیص می دهد
۱ آبان
در طول پروسه بسته بندی شیرینی جات، خطوط انتقال، کارتن های از قبل شکل گرفته ر...
سنسور نوری راه دور تعداد کارتن های پیچیده شده در طی بسته بندی حجم بالا را می شمارد
۱ آبان
طی بسته بندی شیرینی ها در حجم بالا، انتقال دهنده کارتن های رو هم سوار شده را...
سنسور القایی  فاصله سنس بالا جهت تشخیص  درپوش های فلزی در صنایع غذایی
۱ آبان
ظروف پلاستیکی، که از محصولات غذایی مایع پر شده اند در کارخانه فرآوری غذا در ...
سنسورهای خازنی برای تایید وجود درب بطری در کنترل کیفیت استفاده می شوند
۳۰ مهر
در یک کارخانه پر کننده بطری، بطری های پر درب گذاری می شوند و سپس باهم شیرینک...
انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS انتخاب RSS